Sunday 19 May 2013

Disebalik Kisah Saya Bergelar sebagai Pengedar Minyak Hitam JTX 1000


Pomen terkejut bila buka kepala head nk tukar gasket...silau mata pomen 
tengok enjin bersih tiada karbon

*selalu orang tanya bila pertama kali beli:confirm boleh bersih enjin pakai minyak JTX 1000 nih??
Jawapnnya:
Ya, tapi penggunaan botol pertama tidak memberikan kesan yang ketara. Biasanya pengguan minyak JTx 1000 kali ke 3@4 botol baru jadi seperti gambar dibawah.(NAK KAYA PUN  TAK BOLEH SEGERA, inikan nk enjin bersih macam ni dengan hanya sekali guna,,hehe)
-sekarang saya dah masuk penggunaan botol kedua,masa botol pertama dulu,mula-mula tukar pakai minyak JTX 1000 nih,enjin senyap dan minyak ada jimat skit(terus daftar menjadi dealer),sekarang ni masuk botol kedua, pickup bertambah,enjin makin smooth dan senyap.minyak still jimat(saya balek kampung dari bangi ke kedah RM 60 sahaja,perjalanan lebih kurang 500km lebih). Sekarang dah semakin hampir untuk tukar minyak hitam JTX 1000 kali ke-3,walaupun dh 7,000km lebih mileage tp enjin still smooth,xda rasa kasar langsung enjin,start waktu pagi pun senang

-Minimum 10,000km milleage bagi minyak JTX 1000 nih.

(saya xnak ckp banyak,nt bila anda pakai rasalah sendiri perbezaan terhadap enjin anda)
*saya pakai dekat kereta saya keluaran tahun 1999.(enjin masih MANTOP)

sekarang ni,bila member jumpa saya mesti sebut perkataan JTX dulu,,(sepatutnya bagi la salam dulu..hehe)
Photo: Pomen terkejut bila buka kepala head nk tukar gasket...silau mata pomen tengok enjin bersih tiada karbon

No comments:

Post a Comment